Hajdúböszörmény egészségfejlesztési iroda
Iroda
4220 Hajdúböszörmény, Kálvin tér 7-9
Hívjon minket
+36 20 522 8595
Írjon nekünk
efi@hboszormenyrendelo.hu
Nyitvatartás
Hét - Csüt: 09.00 - 14.00

Egyedül is boldogan? Így lehetséges!

Bár vannak, akik szeretnek egyedül lenni, sokak számára ez valódi kihívást jelent, és mindent megtesznek, hogy elkerüljék az ilyen helyzeteket. Pedig az egyedüllét olyan dolog, amit időnként mindannyiunknak gyakorolni kellene, hogy jobban megismerjük önmagunkat. Tippjeink nem változtatják meg egyik napról a másikra az életét, de segíthetnek abban, hogy kellemesebb legyen az egyedüllét. Alakítsa őket saját életmódjának és személyiségének megfelelően.

 Ne hasonlítgassa magát másokhoz!

 Ezt könnyebb mondani, mint megtenni, de próbálja meg elkerülni, hogy a társasági életét bárki máséhoz hasonlítsa! Nem a barátok száma vagy a találkozások gyakorisága számít, hanem az, ami boldoggá teszi! Mindenkinek megvannak a maga nehézségei, és az, hogy valakinek zsúfolt társasági élete van, még nem jelenti, hogy valóban boldog!

Tartson egy kis szünetet a közösségi médiában!

 A közösségi média segítségével pár kattintással kapcsolatba léphetünk bárkivel akár a világ másik végén is, ám a ránk ömlő információáradat stresszt és szorongást is okozhat. Emellett megakadályozza, hogy egyedül maradjunk a saját gondolatainkkal! Időnként tartson egy-egy nap szünetet, vagy állítson fel napi limitet magának, és ne töltsön annál több időt a közösségi oldalakon! Nem tudja, mivel üsse el az időt? Fogjon egy tollat ​​és jegyzettömböt, és jegyezze fel azokat a dolgokat, amelyeket szívesen megtenne, ha lenne rá ideje! 

Vigye magát randevúra!

Fontos, hogy rendszeresen szakítson időt magára, hiszen ez segít abban, hogy megtanulja, hogyan lehet boldog egyedül. Képzelje el, hogy megpróbál lenyűgözni valakit egy randevúval. Hova vinné? Mit csinálnának? Vigye el saját magát arra a randevúra! Elsőre kissé furcsának tűnhet, de valószínű, hogy még jó pár embert fog látni egyedül vacsorázni, mozijegyet vásárolni vagy úszni. Túl ijesztően hangzik? Kezdje kicsiben azzal, hogy mindössze 10 percet ül egy kávézóban és megpróbálja átadni magát az élménynek!

 Maradjon aktív!

A mozgás elősegíti az endorfinok felszabadulását az agyban, ami növeli a boldogságérzetet! Ha még nem sportol, kezdjen napi néhány perccel, még akkor is, ha ez csak reggeli nyújtás. Növelje aktivitását egy-két perccel minden nap. Nem kell komoly edzésre gondolni, elég akár egy séta is. Ha még mindig nyugtalanítja, hogy egyedül mozduljon ki a házból, az edzőterem kiváló kiindulópont lehet.

Töltsön időt a természetben!

Biztosan hallotta már, hogy a természetben töltött idő csökkenti a depresszió tüneteit, és a legjobb mód arra, hogy kiegyensúlyozott maradjon! Sétáljon egyet a parkban, biciklizzen vagy válassza a vízpartot.

Összpontosítson az egyedüllét előnyeire!

Az élet egyedül ugyan csöndesebb és nincs kihez bújni éjszaka, de a szóló létnek is megvannak a maga előnyei. Próbálja élvezni az egyedül éléssel járó fizikai és szellemi szabadságot! Nem kell senkihez sem alkalmazkodni, senki nem fog beleszólni, mit csináljon, ezért nyugodtan követheti az álmait, megvalósíthatja mindazt, amivel eddig várt!

Önkénteskedjen!

Töltse idejét mások szolgálatában! Az önkénteskedés abban is segít, hogy jól érezze magát. Ráadásul kapcsolatba kerülhet másokkal, miközben minőségi időt tölt el.

Adjon hálát azért, amije van!

Kutatások bizonyítják, hogy a hála fokozza a boldogságot és a jó közérzetet. Szánjon egy kis időt arra, hogy átgondolja és leírja azokat a dolgokat, amelyekért hálás! Ha rossz kedve van, olvassa végig a listát, és máris pozitívabban látja majd a világot.  

Bocsásson meg – önmagának is!

Mi köze a megbocsátásnak a boldogságodhoz? Csökkenti a stresszt, a szorongást és a depressziót. Írjon egy levelet, amiben megbocsát annak, aki megbántotta! Nem kell elküldenie, a megbocsátással anélkül is nagy terhet tesz le magáról!

Ne felejtsen el önmagának is megbocsátani! Az önreflexió jó dolog, ám a kemény önbíráskodás nem. Felemészti az önbizalmat és a boldogságot. Ne ítélje el magát keményebben, másokat! Mindenki követ el hibát, emlékeztesse magát a jó tulajdonságaira!

Tanuljon valami újat!

A legtöbben azért nem szeretnek egyedül lenni, mert nem tudják, mivel töltsék el az idejüket. Próbáljon ki valami új tevékenységet, válasszon új hobbit, lépjen ki a komfortzónájából! Tanuljon meg egy hangszeren játszani, festeni, fotózni vagy táncolni. Bármit, amit mindig szeretett volna, de folyton elhalasztotta! Keressen online kurzust, vagy iratkozzon be egy tanfolyamra! Ha mégsem tetszik, legalább lehúzhatja a listájáról, és áttérhet valami másra.

Tervezzen egyéni kirándulást

Keressen érdekes eseményeket, és írja be a naptárába. A várakozás már fél móka! Látogasson el egy közeli városba, vegyen részt egy helyi fesztiválon,kézműves piacon, koncerten vagy művészeti kiállításon, amelyről mindenki beszél.

 Kapcsolatok ápolása

Ahogy egyre kényelmesebbé válik az egyedüllét, előfordulhat, hogy kevesebb időt tölt majd társaságban. Nincs ezzel semmi baj, de a szoros kapcsolatok továbbra is fontosak. Ápolja ezeket, hívjon fel valakit, akiről már rég nem hallott, menjenek el egy találkozóra vagy egyszerűen csak beszélgessenek!

 Ne félj segítséget kérni!

Fontolja meg a terapeuta megkeresését, ha túlzottan feszült, szorong és/vagy depressziós tünetei vannak. Egyszerűen csak az a vágy, hogy az egyedül töltött idő kellemesebb legyen, elég ok arra, hogy időpontot kérjen!  

Megszakítás